مقالات آرشیو خبر ها
بررسی عملکرد بازیکنان: الکس ساندرو، پسر نیک سائوپائولو

بررسی عملکرد بازیکنان: الکس ساندرو، پسر نیک سائوپائولو

اگرچه یوونتوس از عملکردش در دور برگشت لیگ قهرمانان اعتماد به نفس زیادی به دست آورد، اما شاید شوکه کننده ترین قسمت خروجشان از لیگ قهرمانان، عملکرد ضعیف پاتریس اورا بود. این مدافع فرانسوی در دو تا از گل هایی که بایرنی ها زدند مقصر بود، احتمالا این نشان می دهد که زمان برای بازی در بالاترین سطح به پایان خود نزدیک می شود، اگرچه بازیکن سابق منچستر یونایتد هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارد، اما خوش شانس است که یوونتوس همین الان جانشین بلندمدتش را در ترکیب دارد.

 

آنها در ماه آگوست در سایت رسمیشان اعلام کرد که یک قرارداد 5 ساله با ساندرو امضا و بابتش 26 میلیون یورو برای مدافع برزیلی شان پرداخت کرده اند، کسی که برای اولین بار در سال 2011 پا به قاره ی سبز گذاشته بود. او خودش را در پورتو به عنوان یک مدافع مصمم و یک سلاح هجومی فوق العاده ثابت کرده بود و در 135 بازی باشگاهی پیراهن این تیم پرتغالی را پوشیده بود، اما در عرصه ی ملی روند ثابتی نداشت.

 

ساندرو عضو تیم جوانان برزیل بود که در مسابقات زیر 20 سال قهرمان جهان، فاتح رقابت ها شد و همچنین تیم زیر 23 سالی که مدال نقره المپیک تابستانی لندن را به گردن آویخت و بعدش در نوامبر 2011 اولین بازی ملیش را انجام داد. تا سپتامبر سال بعدش او 6 بازی ملی برای سلسائو انجام داده بود، اما از آن موقع دیگر یک دقیقه هم بازی نکرده است، او در جام جهانی 2014 و کوپا آمریکای سال پیش غایب بود و پستش در دفاع چپ به وسیله ی مارسلو، مکس ول و یا فیلیپه لوییز در بین این سالها اشغال شده بود.

 

اما این بار، دونگا ساندرو را به تیم ملی برزیل برای بازی های مقدماتی جام جهانی برابر اروگوئه و پاراگوئه دعوت کرده است، طبق نظر سایت FourFourTwo فرم اخیر او در یوونتوس بدون شک باعث این توجه شده است، این بازیکن متولد کاتاندووا به سرعت خودش را با زندگی در سرزمین چکمه وفق داده است.

 

او تا به اینجا 2 گل و 4 پاس گل به نام خودش ثبت کرده که 3 تا از پاس گل های او برابر تورینو، میلان و منچستر سیتی بی نهایت مهم بوده اند. طبق آمار سایت هو اسکورد، تنها پائولو دیبالا (63) ‌ و پل پوگبا (36) ‌ تعداد موقعیت های گلزنی بیشتری به نسبت ساندرو (35) ‌ایجاد کرده اند، البته لازم به ذکر است که ساندرو به نسبت آن دو نفر تعداد بازی های بسار کمتری به میدان رفته است. او به طور متوسط 1.9 دریبل در هر بازی انجام داده که بعد از پوگبا (2.5) ‌، خوان کوادرادو (2.5) ‌ و دیبالا (2.3) ‌ بالاترین میزان در تیم است.

 

ساندرو همچنین از لحاظ دفاعی هر روز بهتر می شود، همان سایت گفته است که ساندرو به طور متوسط 1.5 تکل در هر بازی 1.9 قطع توپ، 1.5 دور کردن توپ از منطقه ی خطر و 83 درصد پاس صحیح از متوسط از مجموع 33.4 پاسش در هر بازی ارسال کرده است.

 

Opta: ساندرو با ایجاد 33 موقعیت گل زنی، بیشتر از هر مدافعی در سری آ‌ موفق به ایجاد موقعیت گلزنی شده است.

 

او در شبکه ی اختصاصی باشگاهش، خود الکس ساندرو معتقد است که مربی یوونتوس ماسیمیلیانو آلگری نقش مهمی در بهتر کردن بازیش داشته است:

 

او مربی است که از همه ی ما بهترین عملکرد را می خواهد و این به ما اجازه می دهد که به پیشرفت ادامه دهیم.

 

او همچنین در ادامه گفت که پوشیدن پیراهن یوونتوس برای او چقدر مهم است:

 

بر تن کردن لباس یوونتوس، یک مسئولیت واقعی است، یک مزیت است که نماینده ی این باشگاه و همه ی هواداران باشید. من چیزهای زیادی در اینجا یاد می گیرم و این فصل برای من بی نهایت ارزشمند بوده است.

 

در سال های آتی از این جوان 25 ساله ی برزیلی بیشتر خواهیم دید، کسی که به قول روبرتو کارلوس: «ساخته شده که پاس گل بدهد.»

 

از بلیچرریپورت


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: